Tiyatro terimi olarak Bireşimci Tiyatro: Tiyatro sanatları öğelerinin bütünsel sanat yapıtı içinde bireşimini öngören tiyatro plastiği ve tekniği anlayışı. 1900'lerde tiyatro reformu bağlamında A. Appia ile G. Craig tarafından natüralist tiyatrodan kopma amacıyla başlatılan Bireşimci Tiyatro, kavram olarak ilk kez W. Kandinsky tarafından 1923'te kullanılmıştır. 1912'de Der Blaue Reiter'de Über Bühnenkomposition (Sahne Bileşimi Üstüne) başlıklı program yazısıyla birlikte çıkan Der gelbe Klang (1912, Sarı Tını) adlı senaryosunda, Kandisky, devinim, biçim, müzik ve tını öğelerinin bir birliğini istemiş; Über die abstrakte Bühnensynthese (Soyut Sahne Bireşimi Üstüne) adlı bildirgesinde, söz konusu tiyatro öğelerini şiir öğesiyle bütünleştirerek, sözün anlam dışı, katışıksız tınısal söz özelliğini savunmuştur. Yapısal bir eklektisizm olarak Bireşimci Tiyatro'ya göre, tiyatro, bütün sanat dallarından yararlanılarak yaratılan, uyumlu ve disiplinli bir bütündür. Oyunun temeli olarak söz ve koşuk, oyunculuğun temeli olarak devinim, dansın temeli olarak ritm, ışıklamanın temeli olarak boyutlandırma, plastik sanatların temeli olarak da çizgi ve renk, Bireşimci Tiyatro'nun ana öğeleridir; sahne koyucu da bu tiyatronun bireşimcisidir. Bireşimci Tiyatro'nun, tümel tiyatro ve bütünsel sanat yapıtı anlayışları bağlamında, yönetmen tiyatrosu anlayışı üstünde etkili olmuştur.
Benzer Tiyatro Terimleri:
- Bölge Tiyatrosu Büyük kentler dışında, çeşitli yörelerde kurulmuş, aynı zamanda gezici
- Extempore Kısa metin emprovizasyonu. Doğaçlamanın senaryoda genel tasarı halinde
- Gazete Tiyatrosu Günlük ve geçmiş olayları gazete haberleri biçiminde; belgesel olarak
- Edil 1-Roma tiyatrosunda oyunları parasal ve yönetsel açıdan koruyanlara ve
- Muhavere Orta oyunu'nda söyleşme bölümü. Zurna, Kavuklu havası çaldıktan sonra
- Antik Tiyatro Eski Yunan ve Latin tiyatroları için kullanılan terim. İ.Ö. 5. yüzyıld
- Dramaturg 1. Tiyatroda, repertuar politikasını saptamaya yardımcı olan, repertua
- Opera 1. Ses, bale, koro ve orkestra müziğinden oluşan sahne eseri. 2. Bü
- Sofita Üst Sahne Boşluğu. Sahne üstündeki ızgaraların ve palangaların bulundu
- Biçimci Tiyatro İçeriği ikinci plana atarak biçimi önemseyen tiyatro anlayışı. Biçimin